photo10510101154.jpg

شهردار قرق با اشاره به اقدامات این نهاد برای میزبانی از بهار قرآن و بهار طبیعت، گفت: تبلیغ و برندسازی جاذبه‌ها موتور پیشران صنعت گردشگری است از این رو شهرداری قرق در راستای توسعه و تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری نگارستان ایران، جاذبه‌های گردشگری استان را در سطح این شهر به مسافران و گردشگران نوروزی معرفی کرده است.

به‌گزارش ستاد خبری ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان، سیدعباس عنایت امروز دوشنبه ۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ درخصوص اقدامات شهرداری قرق برای میزبانی از مسافران نوروزی در بهار قرآن و بهار طبیعت، گفت: باید جاذبه‌های گردشگری استان گلستان که از پتانسیل‌های ویژه‌ای برخوردار است به‌خوبی معرفی شود و این مهم نیازمند اقدام جمعی است و نقش مدیریت شهری شهرهای سطح استان دراین‌بین بسیار پررنگ و ویژه است. 

 شهردار قرق خاطرنشان کرد: این نهاد در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ تلاش کرد تا برنامه‌ریزی و اجرای اقداماتی در راستای میزبانی شایسته از مسافران و گردشگران نوروز ۱۴۰۳ که در سال جاری با بهار قرآن در تقارن است، نقش خود را در نیل استان به هدف تبدیل‌شدن به مقصد گردشگری ایفا کند. 

 او تصریح کرد: گردشگری یکی از پویاترین فعالیت‌های اقتصادی عصر حاضر است و در استان گلستان نیز بر اساس اسناد بالادستی از محورهای اصلی توسعه به شمار می‌رود؛ ازاین‌رو ایجاد زیرساخت و تبلیغ و برندسازی جاذبه‌ها موتور پیشران این صنعت خواهد بود.

 عنایت بیان کرد: شهرداری قرق در راستای توسعه صنعت گردشگری در نگارستان ایران و باهدف معرفی استان و همچنین شهر قرق، جاذبه‌های گردشگری را در سطح شهر قرق با ذکر فاصله آن از مجموعه شهری در قالب بنر معرفی کرده است. 

 او گفت: به اذعان بسیاری از مسئولان ستاد اجرایی خدمات سفر استان که در این مدت بازدیدهایی را از شهر قرق داشتند اقدام شهرداری قرق در معرفی جاذبه‌های گردشگری در سطح استان منحصربه‌فرد است. 

 شهردار قرق در ادامه گفت: فضاسازی معابر سطح شهر، یکی از برنامه‌های شهرداری بود که در همین راستا و به‌منظور گرامیداشت ماه مبارک رمضان و بهار طبیعت و افزایش زیبایی بصری شهری و همخوانی معابر با این ایام، طرح نصب المان‌های نوروزی و المان‌های ویژه بهار قرآن در سطح شهر اجرایی شد. 

 او با تأکید بر این‌که با توجه به قرارگیری شهر قرق در محور شریان اصلی تردد مسافران و گردشگران و زائران مشهد مقدس، فضاسازی و تنظیف فضا و سیمای شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: شستشو و تنظیف معابر و همچنین رنگ‌آمیزی و طرحی دیوار و جداره‌های شهری از دیگر اقدامات شهرداری قرق در راستای طرح استقبال از بهار ۱۴۰۳ بود.

 عنایت افزود: با توجه به آغاز فصل بهار گل‌آرایی شهر با گل‌های بهاری در چشم‌نوازی شهروندان و گردشگران اثر مثبتی دارد ازاین‌رو آماده‌سازی بلوار و گل‌کاری آن و همچنین ایجاد فرش گل در ورودی غربی و شرقی شهر قرق را برای نوروز ۱۴۰۳ در دستور کار قراردادیم.

 او بیان کرد: باهدف افزایش روشنایی شهر و بهبود سیما و منظر شهری تعداد ۷۳ پایه دکوراتیو پیاده‌رویی را با امکان نصب پایه استند بنر تبلیغاتی در سطح شهر طراحی و نصب شده است.

 شهردار قرق خاطرنشان کرد: مدیریت شهری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل کلیدی ایجاد تغییر و تحول بنیادی، نقش مؤثری در مسیر تحقق اهداف توسعه گردشگری پایدار شهر خواهد داشت و لازم است به این نکته توجه داشت که مدیریت شهری صرفاً شهرداری و شورای اسلامی شهر نیست و هر عنصری که در فرآیند موضوعات مرتبط با حوزه شهری تأثیرگذار باشد، جزئی از مدیریت شهری است. 

 او تأکید کرد: باید بپذیریم که توسعه گردشگری شهری اثرات مثبت اقتصادی و اجتماعی انکارناپذیری بر جامعه محلی شهری داشته و در کنار آن می‌توان با سیاست‌گذاری صحیح و مدیریت علمی کارآمد ضمن کاهش آثار منفی آن بر شهر میزبان، در مسیر تحقق اهداف توسعه گردشگری پایدار شهری گام برداشت. 

 قرق یکی از شهرهای توابع شهرستان گرگان، استان گلستان است که در ۲۵ کیلومتری شرق شهر گرگان قرار دارد.

photo10510101309.jpgphoto10510101400.jpgphoto10510101625.jpgphoto10510101511.jpg

سال 1403

نظرات مردمی

پیوندها